JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Hyres- och arrendenämnden i Göteborg söker en handläggare

Arbetsuppgifter

Som handläggare är din huvudsakliga uppgift att bereda ärenden, föra protokoll vid sammanträden och besiktningar, kommunicera handlingar med parter och ombud samt svara på förfrågningar från allmänheten. I arbetet som handläggare ingår också registratorsuppgifter. Arbetet är ansvarsfullt och självständigt och du har omfattande kontakter med parter och ombud. I arbetet ingår ett nära samarbete med samtliga kategorier av anställda på nämnden. Anställningen kan vara förenad med tjänsteresor


Kvalifikationer

Då tjänsten innebär mycket kontakter både externt och internt ska du som söker vara serviceinriktad, ha en god samarbetsförmåga och trivas i att vara en del av ett arbetslag. Anställningen ställer höga krav på initiativförmåga, ansvarskänsla, noggrannhet samt förmåga att kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Du företräder nämnden och måste kunna inge förtroende.

Erfarenhet av domstols- och myndighetsarbete eller annat administrativt arbete i privat sektor värdesätts. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Eftergymnasiala studier, gärna med administrativ eller juridisk inriktning, är meriterande. Nämnden eftersträvar mångfald bland de anställda när det gäller kön, ålder och kulturell bakgrund.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse

Antal platser: 1
Lön: Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning.


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-02-26
Arbetsgivarens referensnummer: 10/2018

Ansök via epost till:
hyresnamndenigoteborg@dom.se

Kontakt

Lise-Lotte Norén Wilkens
Hyresråd
031-314 03 74
lise-lotte.norenwilkens@dom.se

Cajsa Pierrou
ST-representant inom Sveriges Domstolar
070-465 57 79


Övrigt

Din ansökan bestående av CV och personligt brev skickar du per e-post till: hyresnamndenigoteborg@dom.se

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Om Hyres- och arrendenämnden i Göteborg

Hyres- och arrendenämnderna är förvaltningsmyndigheter med domstolsliknande uppgifter. Hyresnämnderna prövar vissa hyres- och bostadsrättstvister mellan hyresgäster och hyresvärdar respektive mellan bostadsrättsinnehavare och bostadsrättsföreningar samt medlar i övriga sådana tvister. Arrendenämnderna prövar vissa arrendetvister mellan jordägare och arrendatorer samt medlar i övriga sådana tvister. Nämnderna lämnar också allmän information om hyres- och arrendelagstiftning. Vår verksamhet ska ha ett högt förtroende hos allmänheten.

Hyres- och arrendenämnden i Göteborg har närmare 15 anställda och finns i moderna lokaler vid Ullevi i centrala Göteborg, i samlokalisering med Göteborgs tingsrätt. På nämnden finns fem rotlar som handlägger alla typer av ärenden med viss geografisk fördelning sinsemellan. På varje rotel finns det två till tre medarbetare: hyresråd och handläggare. Nämndens verksamhetsområde omfattar Västra Götalands, Hallands och Värmlands län.