JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Expeditionsvakt

Arbetsbeskrivning

Organisatoriskt tillhör expeditionen den administrativa enheten vars uppgift är att sköta administrationen på domstolen och stödja den beredande och dömande verksamheten. Enheten har också till uppgift att tillhandahålla service åt allmänheten.

Som expeditionsvakt har du och dina två kolleger många varierande arbetsuppgifter. Tillsammans svarar ni för alltifrån lokaltillsyn och möblering, posthantering, kopiering och telefonpassning till kontakter med leverantörer och fastighetsägaren, hantering av larm- och passersystem, stöd i teknik i föredragningssalar, inköp samt godsmottagning. Uppdatering av olika styr- och stöddokument samt publicering av nyheter på intranätet ingår också i arbetsuppgifterna.

Eftersom expeditionsvakternas arbetsplatser är placerade i receptionen är du och dina två kolleger dessutom domstolens ansikte utåt.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har en utpräglad ansvars- och servicekänsla, som är lösningsorienterad och orädd för fysiska arbetsuppgifter. Du är flexibel, engagerad och strukturerad. Du är van att arbeta självständigt och har därmed förmågan att själv se vad som behöver göras.

Med ditt lugna och stabila sätt inger du förtroende hos människor som du möter. Du har lätt för att skapa goda relationer. Du förmedlar information på ett tydligt, korrekt och enkelt sätt i både tal och skrift och du behärskar engelska i tal.

Du som söker ska ha fullgjord gymnasieutbildning och ha några års erfarenhet av servicerelaterat arbete. Tidigare arbete med IT- och teknikrelaterade arbetsuppgifter eller säkerhetsfrågor är meriterande.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Eftersom den administrativa enheten är relativt liten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och din dokumenterat goda samarbetsförmåga och arbetskapacitet.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.
Omfattning: Heltid
Tillträde snarast.

Antal platser: 1
Lön: Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning.


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-10-22
Arbetsgivarens referensnummer: HFD 2017-494
Ansök här


Kontakt

Kristina Ulgemo
Chefsadministratör
08-561 676 00

Maria Larsson ( ST)
Domstolshandläggare
08-561 676 00

Anja Koronen (Saco-S)
Arkivarie
08-561 676 00


Övrigt

Högsta förvaltningsdomstolen eftersträvar en jämn könsfördelning och ser därför gärna manliga sökande.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Om Högsta förvaltningsdomstolen

Högsta förvaltningsdomstolen är högsta instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna. Huvuduppgiften är att skapa prejudikat, det vill säga avgöranden som vägleder domstolar och myndigheter i hur gällande rätt ska tolkas och tillämpas.

I Högsta förvaltningsdomstolen förekommer många olika slags mål. Vanligast förekommande mål är om skatt, socialförsäkring och sociala mål.

Ca 80 personer arbetar vid domstolen. Organisationen består av justitieråden, tre beredningsenheter och en administrativ enhet.

Högsta förvaltningsdomstolens lokaler är vackert och centralt belägna i historiska byggnader på Riddarholmen i Stockholm.