JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Domstolshandläggare med ordningsvaktsuppgifter

Arbetsbeskrivning

Som domstolshandläggare erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig och spännande verksamhet. Du kommer att ingå i ett arbetslag och tillsammans med domare, notarier och andra domstolshandläggare handlägger du mål och ärenden. Dagligen förekommer kontakter med parter, ombud, myndigheter och allmänhet. Arbetet är omväxlande och innebär bl.a. att ta emot och registrera handlingar, sköta skriftväxling, planera rättegångar, kalla till förhandlingar, föra anteckningar och protokoll vid rättegångar samt expediera domar och beslut. Du kommer även att, efter beslut om delegation, utföra åtgärder och bereda mål och ärenden självständigt under eget ansvar. I arbetet ingår att bemanna reception och växel samt administrativ beredskap. Du ska vara villig att arbeta som ordningsvakt då detta till viss del kommer att ingå i tjänsten.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och kvalitet. Du skapar goda relationer till kollegor och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. För att trivas hos oss behöver du kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer och ha förmåga att analysera och lösa problem. Under perioder med hög arbetsbelastning är din förmåga att prioritera och planera ditt arbete extra viktig.

Du har avslutad gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning samt erfarenhet av administrativt arbete. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Övriga språkkunskaper kan vara meriterande.

Genomgången utbildning för ordningsvaktsförordnande och erfarenhet av att arbeta som ordningsvakt kan vara meriterande annars kan utbildning anordnas via arbetsgivaren.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som att du har ett gott omdöme, är ansvarstagande, noggrann och ser verksamheten i sin helhet. Du ska ha god samarbetsförmåga och kunna arbeta enskilt och i grupp. Du bör ha en hög IT- och teknikmognad och har lätt att arbeta i olika IT-stöd.

Tingsrätten eftersträvar mångfald bland personalen.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Sysselsättningsgrad: Heltid

Antal platser: 1
Lön: Månadslön


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-12-16
Arbetsgivarens referensnummer: 2018/223
Ansök här

Kontakt

Monica Karlsson, chefsadministratör
0910-72 56 59

Christel Lundmark, lagman
0910-72 56 62

Anette Jellve, ST inom Sveriges Domstolar
070-300 18 71

Thomas Blomgren, SACO-S Domstol
0910-72 56 63


Övrigt

När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och som har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om Skellefteå tingsrätt